Møllebakkeskolens logo

Læringsmiljø

Læringsmiljø inkl. beskrivelse af målgruppe/børnegruppe

Møllehuset er rettet mod elever fra 0. årgang fra august til og med 5. årgang. Læringsmiljøet tilpasses den gruppe af elever der visiteres til tilbuddet, så det tager hensyn til den enkeltes behov for stimuli, diagnoser og problematikker.

Det særlige i Møllehuset er, at det er en fysisk lille enhed, som er berammet til 6 elever, et segregeret hus, hvor det muligt at tilrettelægge et miljø til de elever som har særligt behov for at afskille sig fra den almene skole, og mulighed for at inddrage det efter behov.

Eleverne i Møllehuset har et kognitivt potentiale, der gør dem i stand til og hvor det skønnes at eleven kan indgå i forandringsprocessen som et miljøterapeutisk tilbud bør give.

Eleverne i Møllehuset har i flere tilfælde været i forbindelse med psykiatrien, hvor det er vurderet at eleven vil profitere af et (skole)behandlingstilbud. Eleverne kan udvise svære belastningssymptomer, der gør det svært for dem at indgå i det ordinære daglige skoleliv. Eleverne kan være psykisk sårbare og kan have en eller flere diagnoser.

Møllehuset er et behandlingstilbud givet i en specialpædagogisk ramme, alle eleverne har således behov for specialpædagogisk bistand.