Møllebakkeskolens logo

Pædagogisk tilgang

Der arbejdes med behandling i en miljøterapeutisk retning, på et psykodynamisk grundlag, hvor der arbejdes ud fra en behandlingsplan, behandlingskonference, samt minimum 2 årlige status møder.

Skolebehandlingstilbuddet er en miljøterapeutisk organisation. De miljøterapeutiske strukturer og relationer tilrettelægges så de omfatter alle aspekter af elevernes skoledag. Det betyder at eleverne oplever ensartethed, tydelighed, forudsigelighed som giver dem mulighed for at udspille deres vanskeligheder i trygge rammer, hvor det er muligt at få nye erfaringer, som danner grundlag for både personlig, social og faglig læring/udvikling i skolen.

Der arbejdes ud fra en anderkendende tilgang, hvor en grundlæggende forståelse for den enkelte elev behov danner grundlag for hvordan der arbejde i hverdagen, hvor der også benyttes flere specialpædagogiske greb i hverdagen.